De impact van integrale benadering

Onze integrale aanpak wordt door onze relaties gewaardeerd. In de reacties die ik krijg, wordt de meerwaarde en het onderscheidend vermogen ten opzichte van onze concullega’s (h)erkend. In dit artikel vraag ik aandacht voor het bedrukken van bedrijfskleding door onze printshopmedewerkers. Juist hun vakmanschap maakt of een bedrukking bijdraagt aan de uitstraling van uw bedrijf bij het veilig en gezond uitvoeren van uw werkzaamheden.

Bij het uitleveren van individuele pakketten met persoonlijke beschermingsmiddelen (pbm), ontvangen wij steeds vaker het verzoek om bedrijfskleding, helmen of andere pbm te bedrukken. De bedrukkingsvraag bevat zowel bedrijfslogo’s als teksten.

De waarde van bedrukking bedrijfskleding

De mogelijke toegevoegde waarde van het bedrukken van de pbm wordt vaak onderschat. Denk bijvoorbeeld aan ‘herkenbaarheid’. Herkenbaarheid op onder andere een bouwplaats, waar verschillende contractors samenwerken, is essentieel voor efficiënte communicatie. Met een duidelijk bedrijfslogo op de werkkleding, zie je direct welke contracterende partijen samenwerken en wie je moet aanspreken voor een bepaalde vraag of opdracht. Daarnaast creëer je met het dragen van een logo (on)bewust betrokkenheid bij de drager. Dit is voor mij één van de belangrijkste redenen, want je maakt heel zichtbaar dat je bij de uitvoering de organisatie vertegenwoordigt waarvoor je werkt. Dit draagt bij aan het veiligheids- en kwaliteitsbewustzijn van medewerkers. Een andere belangrijke reden om een logo of tekst op bedrijfskleding te plaatsen, is dat anders de kleding als verkapte vorm van loon gezien wordt door de belastingdienst. De belastingdienst heeft als eis gesteld dat bedrijfskleding voorzien moet worden van een logo met een minimaal formaat van 70 cm2 (of twee logo’s van ieder 35 cm2). Dit geldt per kledingstuk.

Printshop vakmanschap

Als de Printshop van Intersafe het verzoek krijgt pbm te bedrukken, wordt dit altijd eerst afgestemd met de aanvrager. Wij helpen u de beste positie(s) van de logo’s of letterbedrukking te bepalen, zodat het ook past in het geheel en bijdraagt aan de uitstraling die u wenst. Onze Printshop bedrukt ongeveer 1600 kledingstukken per dag. Het bedrukken vraagt om vakmanschap van onze medewerkers. Dit proces vraagt om een nauwkeurige en beheerste uitvoering. De collega’s van de Printshop zien er dan ook zelf op toe dat het eindresultaat leidt tot een tevreden drager. Zij zijn zich ervan bewust, dat hun betrokkenheid maakt dat de eindgebruikers met trots het logo van hun organisatie kunnen dragen.

Meer weten?

Contactpersoon: Cyril Litjens, Safety Business Manager M +31 (0)6 511 85 548 of E c.litjens@intersafe.eu